Monday, October 30, 2017

Hakukoneoptimointi on ennakointia

Kun kilpailutilanne tiivistyy, ennakoinnin merkitys korostuu. Hakukoneoptimoinnilla voit varmistaa etukäteen, että tuotteesi ja palvelusi ovat asiakkaasi näkyvillä silloin, kun niitä etsitään.

Hakukoneoptimointi vaiheessa valitaan yrityksellesi tärkeät hakusanat, joilla halutaan näkyä Googlen hakutuloksissa. Toimiva ja tuloksia tuova hakukoneoptimointi alkaa siitä, että verkkosivusto suunnitellaan alusta lähtien Googlea varten. Toki optimointitoimenpiteet auttavat vanhojakin sivuja, jotka eivät sijoitu hakukoneissa ja se kannattaa aina ehdottomasti tehdä.

Jos sinua kiinnostaa omien nettisivujesi tila, niin kannattaa selvittää mitkä ovat parhaat hakusanat ja ettei ne ole liian kilpailtuja, jotta niille kannattaa lähteä sivujasi optimoimaan. Tämän voit tehdä itsekin ilmaisilla ohjelmilla, mutta kannattaa toki laskea hintaa omallekin työlle - monesti hakukone-ammattilainen tekee sen kustannustehokkaammin sekä lopputulos on jotain muuta kuin mutu-tietoa.


Hakukoneoptimointi hinta

Hakukoneoptimointi hinta on pieni verrattuna siihen, ettet sitä tekisi. 90% asiakkaistasi aloittaa tuotteiden tai palvelujen etsimisen netistä. Vaikka yrityksesi toiminta ei vielä olisikaan riippuvainen sijoituksesta hakukoneissa, se voi olla sitä päivänä minä hyvänsä - ja silloin on jo hieman myöhäistä aloittaa...

Jos tiedät omat merkittävät hakusanasi, niin kannattaa tutkia, kuinka niillä sijoitut eri hakukoneissa. Jotta tulos olisi aito, hakusanat täytyy syöttää hakukoneeseen "incognito/private"-tilassa. Silloin oma selaus- ja hakuhistoriasi ei vääristä tulosta. Koska kuitenkin olet omilla sivuillasi vieraillut, jää siitä Googleen jälki ja se suosii vierailemiasi sivuja myös hakutuloksissa.


No comments:

Post a Comment